לפיד בביקור בגרמניה: "מטרתנו למנוע מאיראן נשק גרעיני"

    שלמה ריזל 1 Comment on לפיד בביקור בגרמניה: "מטרתנו למנוע מאיראן נשק גרעיני"

    ראש ממשלת המעבר בהצהרה משותפת עם קנצלר גרמניה אולף שולץ: "ישראל תהיה חלק מבניית כוח ההגנה החדש של גרמניה, בעיקר בתחום ההגנה האווירית. השותפות בינינו מחייבת אותנו גם לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך של הפיכתה של איראן למדינה גרעינית"

    צילום: קובי גדעון\לע"מ
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד מקיים היום ביקור מדיני בגרמניה. לפיד נשא הצהרה משותפת יחד עם קנצלר גרמניה אולף שולץ.

    "אבי ניצול שואה מגטו בודפשט, אני נכדו של בלה למפל שנרצח במחנה הריכוז מאוטהאוזן, ועכשיו אני עומד כאן על אדמת גרמניה – כראש ממשלתה של מדינת היהודים" פתח לפיד.

    "מאוחר יותר היום, הקנצלר ואני ניסע לווילה ואנזה, המקום שבו התכנסה ועידת ואנזה המפורסמת, שבה תוכנן "הפתרון הסופי לבעיית היהודים", ובעקבות הוועידה הוקמו מחנות ההשמדה"

    "ניפגש שם עם ניצולי שואה ונכדיהם שבאו במיוחד מישראל. זהו בשבילם רגע של ניצחון גדול. הם שרדו, הם הקימו מדינה עצמאית וחזקה. אני מניח אדוני שזה מפגש מורכב מבחינתך. אני מלא הערכה לאומץ המוסרי שלך ולנכונות שלך להיות חלק מזה".

    "אני יודע הקנצלר, שאתה מחוייב בכל ליבך לבחירה הנכונה. רק אתמול, שתי המדינות שלנו חתמו על הסכם הבנות חשוב בנושא חילופי נוער, וביקור זה נועד לסיים את הפרטים האחרונים להסכם שותפות אסטרטגית בין ישראל לגרמניה, שהחל בדיאלוג האסטרטגי בין הצוותים שלנו, בירושלים".

    "לשותפות הזו משמעויות כלכליות וביטחוניות, ויש בה ביטוי מעשי למחוייבות הגרמנית לביטחונה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שעליה הכרזת בעת שהקמת את ממשלתך. ישראל מצידה, תהיה חלק מבניית כוח ההגנה החדש של גרמניה, בעיקר בתחום ההגנה האווירית".

    לפיד התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ואמר: "השותפות בינינו מחייבת אותנו גם לפעול ביחד נגד האיום הגדל והולך של הפיכתה של איראן למדינה גרעינית. גרמניה היא אחת ממדינות ה-E3, וזוהי חלק מהאחריות שנטלה על עצמה. הגיע הזמן להתקדם הלאה מהמשא ומתן הכושל עם איראן. הם לא יכולים ולא ישיגו את המטרה המשותפת שלנו – לעצור מאיראן להשיג נשק גרעיני".

    "איראן גרעינית תערער את המזרח התיכון, ותיצור מירוץ חימוש גרעיני שיסכן את שלום העולם. חזרה להסכם הגרעין, בתנאים הנוכחיים, תהיה טעות קריטית. הסרת סנקציות והזרמת מאות מיליארדי דולרים לאיראן תגרום לגלי טרור לא רק במזרח התיכון, אלא גם ברחבי באירופה".

    "יש דרך אחרת. דרך טובה יותר להתקדם בה עבור המזרח התיכון. זו הדרך של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. דרך המבוססת על חזון משותף לאיזור. חזון לא של מלחמה, קיצוניות וטרור אלא של שלום, סובלנות ושיתוף פעולה. ידנו נטויה לשלום, עם כל שכנינו. והיא תמיד תהיה" דברי ראש ממשלת המעבר לפיד.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אבסורד להגיד את זה בגרמניה כי גרמניה כבר עשתה את מה שאיראן רק רוצה לעשות…